Kuzey Marmara Otoyolu ücretleri 2025, İstanbul’un kuzeyinde başlayan ve Tekirdağ–Sakarya arasında uzanan stratejik bir koridordur. Karasu bağlantısıyla Karadeniz kıyılarına doğrudan erişim sağlayarak:
Ağır ticari araçlara uygun alternatif rota,
İstanbul trafiğini rahatlatan önemli bir geçiş,
Karadeniz sahil şeridine çıkan önemli bir arter sunar.
2. Araç Sınıfları ve Genel Ücretlendirme
Ücretler, geçilen mesafeye göre hesaplanır ve 6 araç sınıfı tanımlıdır:
| Sınıf | Açıklama |
|---|---|
| 1 | Otomobil |
| 2 | Minibüs / Kamyonet |
| 3 | 2 akslı kamyon / otobüs |
| 4 | 3/4 akslı ağır vasıta |
| 5 | 5+ akslı tırlar |
| 6 | Motosiklet |
3. Yavuz Sultan Selim Köprüsü (YSS) Ücretleri
2025 yılı itibarıyla YSS Köprüsü geçiş ücretleri:
| Araç Sınıfı | Tek Yön Ücret (TL) |
|---|---|
| 1 | 80 |
| 2 | 110 |
| 3 | 200 |
| 4 | 510 |
| 5 | 630 |
| 6 | 55 |
Not: Çift yönlü kullanım durumunda ücret iki katıdır. kuzeymarmaraotoyolu.comkuzeymarmaraotoyolu.com+6garantibbva.com.tr+6kuzeymarmaraotoyolu.com+6kgm.gov.trpttavm.comgarantibbva.com.tr+2sigortam.net+2pttavm.com+2
4. Anadolu Yakası: Kurtköy – Akyazı Ücretleri
Anadolu kesiminde KMO Asya hattı ücretleri (1. sınıf için):
Kurtköy – İzmit Kuzey: 150 TL
Kurtköy – İzmit Doğu: 210 TL
Kurtköy – Adapazarı (TEM): 380 TL
Kurtköy – Akyazı: 405 TL kuzeymarmaraotoyolu.com+1kuzeymarmaraotoyolu.com+1pttavm.comkuzeymarmaraotoyolu.com+4avrupaotoyolisletmesi.com+4hesapkurdu.com+4hesapkurdu.com+1pttavm.com+1
5. Avrupa Yakası: Kınalı – Odayeri (Fatih) Ücretleri
Avrupa kesimi KMO Avrupa hattı ücretleri (1. sınıf):
Kınalı – Çatalca: 110 TL
Kınalı – Yassıören: 150 TL
Kınalı – Odayeri (Fatih Gişesi): 175 TL hesapkurdu.com+12kuzeymarmaraotoyolu.com+12pttavm.com+12pttavm.com+1kgm.gov.tr+1
6. Karasu Bağlantısı: Her İlden Karasu’ya Geliş Ücretleri
Karasu’ya giderken kullanılan Karasu (G64) çıkış noktası ücretleri (1. sınıf):
Kurnaköy 2 (İstanbulpark): 330 TL
Balçık: 325 TL
Mermerciler: 325 TL
Şevindikli: 280 TL
İlimtepe: 210 TL
İzmit Kuzey: 150 TL
İzmit Doğu: 150 TL
Akmeşe: 80 TL
Adapazarı‑1: 70 TL
Adapazarı‑2: 45 TL
KMO Akyazı: 330 TL
TEM Akyazı: 70 TL
Karasu çıkışı (G64): 330 TL kgm.gov.tr+3kuzeymarmaraotoyolu.com+3hesapkurdu.com+3pttavm.comkuzeymarmaraotoyolu.com+6avrupaotoyolisletmesi.com+6hesapkurdu.com+6hesapkurdu.com
Bu ücretler, İstanbul, Kocaeli, Sakarya gibi illerden Karasu’ya ulaşmak isteyen sürücüler için dikkate alınmalıdır.
7. Araç Sınıflarına Göre Karasu Ücret Tablosu
| Araç Sınıfı | Karasu (G64) Ücreti |
|---|---|
| 2 | 535 TL |
| 3 | 635 TL |
| 4 | 840 TL |
| 5 | 1.050 TL |
| 6 | 235 TL |
8. Örnek Rotalar – İstanbul’dan Karasu ve Sakarya’ya Toplam Ücretler (1. sınıf)
İstanbul → Karasu:
Kurtköy’den Karasu çıkışına: 330 TL
YSS köprüsü dahil edilirse +80 TL = 410 TL (tek yön).
İstanbul → Sakarya (Adapazarı):
YSS + Anadolu hattı (Kurtköy–Adapazarı): 80 + 380 = 460 TL.
9. SSS: Karasu ve Geçiş Ücretleriyle İlgili Merak Edilenler
🔹 HGS / OGS geçişleri geçerli mi?
Evet, tüm gişelerde HGS ve OGS sistemleri kullanılıyor.
🔹 Motosikletler daha uygun ücret öder mi?
Evet, motosikletler (6. sınıf) Karasu çıkışı için 235 TL’dir.
🔹 Kenar yollara kaçış var mı?
KMO’da ana güzergâh dışındaki kenar yollar (Serbest Geçiş Sistemi – SGS) seçenek olsa da Karasu çıkış fonksiyonu sadece ana gişe ile çalışır ve farklı sistemler uygulanmaz.
10. KMO ile Karasu’ya Çıkarken Tasarruf Tüyoları
Güzergâh planlama yapın. YSS köprüsü dahil rotayı önceden haritalayıp masrafı önden hesaplayın.
Araç sınıfınızı doğru belirleyin. Yanlış sınıf seçimi ek maliyet doğurabilir.
Motosikletle gitmeyi düşünüyorsanız, fiyat farkından dolayı daha ekonomik olabilir.
Şehir içi alternatif çıkışları (örneğin İzmit Kuzey–Karasu) değerlendirerek toplam maliyeti azaltabilirsiniz.
📝 Sonuç: KMO + Karasu Çıkışı 2025
Karasu’ya ulaşım planlayan sürücüler için:
İstanbul’dan gelip Karasu çıkışına ulaşmak: 330 TL
YSS Köprüsü dahil edildiğinde: 410 TL
Araç sınıfına göre bu rakam değişkenlik gösterebilir (2. sınıf: 535 TL, 5. sınıf: 1.050 TL)
KMO, Karadeniz kıyılarına hızlı erişim sunarken, Karasu bağlantısıyla rota planlamasında önemli bir seçenek yaratıyor.
Diğer Yazılarımız