Ford Arıza Kodları ve Anlamları
Ford araçlarda arıza kodları; motor, şanzıman, turbo, yakıt sistemi, EGR, DPF ve elektronik kontrol ünitelerinden oluşan geniş bir yapıya sahiptir. Bu nedenle bazı kodlar bütün Ford modellerinde ortak iken, bazı özel kodlar yalnızca Fiesta, Focus, Mondeo, Kuga, Ranger, Courier, Connect gibi modellere özeldir.
- 1. Ford Arıza Kodları Nasıl Okunur? (Kısa Bilgi)
- 2. Ford Ortak Motor Arıza Kodları (EN GENİŞ TABLO)
- 3. Ford Ortak Şanzıman Arıza Kodları (EN GENİŞ POWERSHIFT TABLOSU)
- 4. MODELLERE GÖRE ÖZEL FORD ARIZA KODLARI (EN GENİŞ LİSTE)
- Ford Fiesta Arıza Kodları (Benzin + Dizel)
- Ford Focus Arıza Kodları (En Geniş)
- Ford Mondeo Arıza Kodları
- Ford Kuga Arıza Kodları
- Ford Courier / Connect Arıza Kodları
- Ford Ranger Arıza Kodları (Çok Geniş Liste)
- SONUÇ: Ford Arıza Kodları Ne Anlama Gelir?
-
SSS – Ford Arıza Kodları Hakkında 8 Soru – 8 Cevap
- 1. Ford’larda en tehlikeli arıza kodu hangileridir?
- 2. Turbo arızası hangi belirtilerle anlaşılır?
- 3. DPF dolu olduğu nasıl anlaşılır?
- 4. Motor ışığı yanıp sönüyorsa ne anlama gelir?
- 5. Ford araçta ECU reset fayda sağlar mı?
- 6. Powershift neden sık bozulur?
- 7. Akü zayıfsa hangi kodlar çıkar?
- 8. Aynı kodu sürekli almak ne demektir?
1. Ford Arıza Kodları Nasıl Okunur? (Kısa Bilgi)
Ford araçlarda P, B, C, U harfleri ile başlayan kodlar vardır:
- Pxxxx → Motor / Şanzıman (Powertrain)
- Bxxxx → Gövde Elektroniği
- Cxxxx → Şasi, Fren, ABS, ESP
- Uxxxx → Kontrol üniteleri iletişim hatası
En kritik olanlar her zaman P0xxx, P1xxx olanlardır.
Özellikle P07xx (şanzıman) ve P030x (silindir ateşleme) kodları aracın durmasını bile gerektirebilir.
2. Ford Ortak Motor Arıza Kodları (EN GENİŞ TABLO)
Tüm Ford modellerine uygun 20’den fazla motor arıza kodu.
| Kod | Açıklama | Olası Sebep | Çözüm |
|---|---|---|---|
| P0300–P0304 | Rastgele / silindir bazlı ateşleme | Bobin, buji, enjektör | Ateşleme testi |
| P0171 | Fakir karışım | MAF kirli, yakıt basıncı düşük | MAF temizliği |
| P0172 | Zengin karışım | Enjektör fazla yakıt gönderiyor | Enjektör testi |
| P0191 | Yakıt basınç sensörü | Rail sensör arızası | Sensör değişimi |
| P0087 | Yakıt basıncı düşük | Pompa aşınmış | Pompa değişimi |
| P0410 | İkincil hava sistemi arızası | Valf bozuk | Sistem kontrolü |
| P0401 | EGR yetersiz akış | EGR tıkalı | Temizlik |
| P0404 | EGR performans sorunu | Valf sıkışmış | Değişim |
| P0420 – P0430 | Katalizör verimsiz | O2 sensörü, katalizör | Lambda değişimi |
| P0130–P0134 | Oksijen sensör hatası | Sensör bozuk | Değişim |
| P0100–P0104 | MAF sensör hatası | Sensör bozuk | Temizlik |
| P0110–P0113 | IAT sensörü hatası | Hava sıcaklık sensörü | Soket kontrolü |
| P0120–P0123 | Gaz kelebeği sensörü | TPS arızası | Adaptasyon |
| P132B | Turbo kontrol hatası | Wastegate / Actuator | Turbo kontrolü |
| P2263 | Turbo/Boost performans hatası | Aktüatör, hortum | Basınç testi |
| P2563/P2564 | Boost sensör arızası | Sensör bozuk | Değişim |
| P2599 | Turbo aşırı basınç | Wastegate sıkışmış | Kontrol |
3. Ford Ortak Şanzıman Arıza Kodları (EN GENİŞ POWERSHIFT TABLOSU)
Ford Powershift, Durashift, CVT ve otomatik tork konvertörlü şanzımanlar için 25 kod.
| Kod | Açıklama | Sebep | Çözüm |
|---|---|---|---|
| P0700 | Genel TCM arızası | TCM hata kaydı | Detaylı tarama |
| P0715 | Giriş hız sensörü | Sensör arızası | Değişim |
| P0720 | Çıkış hız sensörü | Sensör / kablo | Değişim |
| P0730 | Yanlış vites oranı | Kavrama kayması | Şanzıman revizyon |
| P0729–P0736 | 1–6 vites oran hatası | Balata / dişli | Mekanik kontrol |
| P0741 | Tork konvertör arızası | TCC valf bozuk | Valf değişimi |
| P0750–P0770 | Solenoid valf arızaları | Hidrolik blok | Solenoid değişimi |
| P0776 | Basınç solenoid düşük | Mekatronik | Onarım |
| P0811 | Aşırı debriyaj kayması | Kavrama bitmiş | Değişim |
| P0900 | Debriyaj aktüatör devre hatası | Aktüatör motoru | Değişim |
| P0919 | Vites geçiş performans sorunu | Mekatronik | Servis |
| P072F | Şanzıman aşırı sıcak | Yağ seviyesi düşük | Yağ-soğutma kontrolü |
4. MODELLERE GÖRE ÖZEL FORD ARIZA KODLARI (EN GENİŞ LİSTE)
Her modelde 10–20 arıza kodu veriyorum.
Ford Fiesta Arıza Kodları (Benzin + Dizel)
| Kod | Açıklama |
|---|---|
| P1289 | Silindir kapak sıcaklık sensörü |
| P2563 | Turbo wastegate sensör hatası |
| P1935 | Fren müşürü arızası |
| U0401 | ECM iletişim kesildi |
| P2135 | Gaz kelebeği sensör uyuşmazlığı |
| P0420 | Katalitik verimsiz |
| P2101 | Gaz kelebeği kontrol arızası |
| P0234 | Aşırı turbo basınç |
| B10A2 | Immobilizer anten hatası |
| U3003 | Düşük akü voltajı |
Ford Focus Arıza Kodları (En Geniş)
| Kod | Açıklama |
|---|---|
| P1934 | Hız sinyali hatası |
| P2585 | Su pompası kontrol arızası |
| P2566 | Boost sensörü düşük |
| P132B | Turbo kontrol arızası |
| P2458 | DPF rejenerasyonu uzun sürdü |
| P2463 | DPF aşırı dolu |
| U0415 | ABS iletişim hatası |
| P0193 | Yakıt ray sensörü yüksek |
| P0490 | EGR kontrol devresi açık |
| P0420/P0430 | Katalizör verimsiz |
| B10A2 | Immobilizer sorunu |
| U2100 | Modül yapılandırma eksik |
Ford Mondeo Arıza Kodları
| Kod | Açıklama |
|---|---|
| P132A/B | Turbo kontrol sınırlı performans |
| P0490 | EGR valfi açık kaldı |
| P0401 | EGR yetersiz |
| U3003 | Düşük voltaj |
| P06A3 | Sensör güç devresi hatası |
| P0135 | O2 sensör ısıtıcı arızası |
| P2599 | Turbo basınç yüksek |
| P244A | DPF sıcaklık sensörü |
| P042F | EGR yapıştı |
| C1A00 | ABS sensörü hatası |
Ford Kuga Arıza Kodları
| Kod | Açıklama |
|---|---|
| P0238 | Turbo yüksek basınç sensörü |
| P1934 | Hız bilgisi hatası |
| P2463 | DPF aşırı dolu |
| P2598 | Turbo kontrol düşük |
| P04D1 | Yakıt sıcaklık sensör sorunu |
| U0121 | ABS ile iletişim yok |
| B104E | Body Control modülü hatası |
| P2104 | Güç azaltma modu aktif |
Ford Courier / Connect Arıza Kodları
| Kod | Açıklama |
|---|---|
| P1563 | Yakıt pompası kesme sinyali |
| P1693 | Enjeksiyon pompası hatası |
| P2336 – P2339 | Silindir vuruntu sensörleri |
| P0098 | IAT sensör yüksek |
| P0112 | IAT sensör düşük |
| U0100 | Motor kontrol birimi iletişim yok |
| C0031 | ABS sol ön sensör |
| P2459 | DPF rejenerasyon sıklaştı |
Ford Ranger Arıza Kodları (Çok Geniş Liste)
| Kod | Açıklama |
|---|---|
| P04D1 | Yakıt sıcaklık sensörü arızası |
| P2459 | DPF rejenerasyon çok sık |
| P2458 | Rejenerasyon uzun sürdü |
| P2002 | DPF verimsiz |
| P2564 | Boost kontrol devresi düşük |
| P0069 | MAP sensör basınç hatası |
| P0234 | Turbo aşırı basınç |
| P0335 | Krank konum sensörü |
| U010C | Turbo kontrol modülü iletişim yok |
| P061B | Motor tork hesaplama hatası |
| P0671–P0674 | Isıtma bujisi hataları |
SONUÇ: Ford Arıza Kodları Ne Anlama Gelir?
- Motor kodlarının %60’ı sensör kaynaklıdır.
- En tehlikeli kodlar P07xx (şanzıman) ile başlayanlardır.
- Turbo arızaları genelde P0238, P2263, P2563 ile ortaya çıkar.
- DPF doluluğu P2458/P2463 ile tespit edilir.
- Yakıt basınç sorunları P0087, P0191 ile belli olur.
Kod ortaya çıktığında:
- Aracı zorlamamak
- Aynı kodu iki kez almak = sistem hatasıdır
- Özellikle Powershift arızalarında beklemeden servise gitmek
çok önemlidir.
SSS – Ford Arıza Kodları Hakkında 8 Soru – 8 Cevap
1. Ford’larda en tehlikeli arıza kodu hangileridir?
P0730, P0811, P0741 (şanzıman) en riskli olanlardır.
2. Turbo arızası hangi belirtilerle anlaşılır?
Güç kaybı, siyah duman, P0234, P2263 kodları.
3. DPF dolu olduğu nasıl anlaşılır?
P2463 kodu, çekiş düşüşü ve yakıt artışı olur.
4. Motor ışığı yanıp sönüyorsa ne anlama gelir?
Ateşleme sorunu var → Motoru zorlamadan durmak gerekir.
5. Ford araçta ECU reset fayda sağlar mı?
Geçici hataları silebilir, mekanik arızaları geri getirir.
6. Powershift neden sık bozulur?
Kavrama + mekatronik + ısınma kaynaklı.
7. Akü zayıfsa hangi kodlar çıkar?
U3003, U0415, U0100 gibi iletişim hataları.
8. Aynı kodu sürekli almak ne demektir?
Sorunun elektriksel değil mekanik olduğunu gösterir.
Diğer Yazılarımız