BMW 1 Serisi Arıza Kodları ve Anlamları

BMW 1 Serisi Arıza Kodları ve Anlamları

BMW 1 Serisi (F20, F21, F40) araçlarda görülen arıza kodları; motor, yakıt, ateşleme, emisyon ve sensör sistemleri hakkında bilgi verir. Bu kodlar, arıza lambası yandığında arıza tespit cihazı (OBD-II) ile okunur.

Aşağıdaki tabloda BMW 1 Serisi için sık rastlanan 25 arıza kodu ve anlamları listelenmiştir.

Sık Karşılaşılan BMW 1 Serisi Arıza Kodları ve Anlamları

Arıza KoduAçıklama
P0100Hava Kütle Akış Sensörü (MAF) Devresi Arızası
P0101Hava Kütle Akış Sensörü Performans Sorunu
P0110Emme Hava Sıcaklık Sensörü Devresi Arızası
P0113Hava Sıcaklık Sensörü Sinyali Yüksek
P0120Gaz Kelebeği Pozisyon Sensörü Devresi Arızası
P0171Fakir Karışım (Bank 1)
P0172Zengin Karışım (Bank 1)
P0201Enjektör 1 Devresi Arızası
P0202Enjektör 2 Devresi Arızası
P0203Enjektör 3 Devresi Arızası
P0204Enjektör 4 Devresi Arızası
P0300Rastgele/Çoklu Silindir Ateşleme Hatası
P0301Silindir 1 Ateşleme Hatası
P0302Silindir 2 Ateşleme Hatası
P0303Silindir 3 Ateşleme Hatası
P0304Silindir 4 Ateşleme Hatası
P0420Katalitik Konvertör Verimliliği Alt Eşiğin Altında (Bank 1)
P0430Katalitik Konvertör Verimliliği Alt Eşiğin Altında (Bank 2)
P0440Yakıt Buharlaşma (EVAP) Sistemi Kaçağı
P0455Büyük Yakıt Sistemi Kaçağı Tespit Edildi
P0130Oksijen Sensörü (O2) Devresi Arızası (Bank 1 Sensör 1)
P0136Oksijen Sensörü (O2) Devresi Arızası (Bank 1 Sensör 2)
P0234Turboşarj Aşırı Basınç (Overboost) Tespit Edildi
P0299Turboşarj / Kompresör Düşük Basınç (Underboost)
P0500Araç Hız Sensörü Devresi Arızası

Olası Çözümler

  • P0100 / P0101: MAF sensörünü temizleyin veya değiştirin.

  • P0110 / P0113: Hava sıcaklık sensörünü ve kablolarını kontrol edin.

  • P0120: Gaz kelebeği gövdesini ve sensör devresini test edin.

  • P0171 / P0172: Yakıt sistemi, vakum hortumları ve hava kaçağı olup olmadığını kontrol edin.

  • P0201 – P0204: Enjektörleri test edin ve arızalı olanları değiştirin.

  • P0300 – P0304: Bujileri, ateşleme bobinlerini kontrol edin, gerekirse değiştirin.

  • P0420 / P0430: Katalitik konvertörü ve O2 sensörlerini test edin.

  • P0440 / P0455: EVAP sistemi hortumlarını, valflerini ve yakıt kapağını kontrol edin.

  • P0130 / P0136: Oksijen sensörlerini test edin ve gerekirse değiştirin.

  • P0234 / P0299: Turbo hortumlarını, wastegate ve sensörlerini kontrol edin.

  • P0500: Hız sensörünü veya ABS modülünü kontrol edin.

Sıkça Sorulan Sorular

Soru: BMW 1 Serisi arıza kodlarını evde okuyabilir miyim?
Cevap: Evet, basit bir OBD-II cihazı ile telefonunuza bağlanıp okuyabilirsiniz.

Soru: Turbo arızası (P0234/P0299) motoru etkiler mi?
Cevap: Evet, performans düşüşü ve yakıt tüketiminde artış yapar; sorunu hızlıca çözmek gerekir.

Soru: Ateşleme hataları (P0300-P0304) uzun süre giderilmezse ne olur?
Cevap: Motor sallantılı çalışır, katalitik konvertör zarar görebilir.

Soru: EVAP sistemi arızası tehlikeli mi?
Cevap: Aracı çalışmaz hale getirmez ama emisyon artar ve yakıt kokusu olabilir.

Diğer Yazılarımız

Yorum yapın

Sizlere daha iyi bir deneyim sunmak için sitemizde çerezler (cookies) kullanılmaktadır. Sitemizi kullanmaya devam ederek çerez politikamızı kabul etmiş sayılırsınız.
Anladım